Seneste nyheder
- Rekrutterings Workshop den 15. maj
- Resultater fra Frivillighuset Vindrosens Medlemsundersøgelse 2025
- Ny guide til frivillige sociale organisationer
- Kursustilbud i Sociale Medier fra CFSA
- Velkommen til Social Infomesse
- Hvem skal være Årets Verdensmåls-kæmper i Esbjerg? Indstil din kandidat nu!
- Kom med til Social Infomesse på UC Syd!
- Invitation til Integrationsprisuddelingen for 2024
- Platformens Springbræt åbner atter op for puljen til ungeevents
- Kom med til unik filmpremiere
- Repræsentantskabsmøde 20. marts 2025
- Social Space: Alle unge har ret til hjælp og rådgivning
- Tilmeld dit barn til Trivselsgruppe i 2025
- Støtte til frivillige sociale indsatser i 2025
- Nyt lokalt tilbud fra DRC Dansk Flygtningehjælp: Tal Dansk Café i Esbjerg Ø
- Nordeafondens Renoveringspulje er nu åben
- Julehjælp og aktiviteter 2024
- Boblberg udvider med ny inspirationsside for lokale fællesskaber
- Vellykket Frivillig Bazar på SOSU-Skolen
- Frivillighedsprisen Esbjerg Kommune
- Gratis foredrag med Red Barnet
- Ledige pladser på Lær At Tackle gruppeforløb
- Kursus i involvering af personer med handicap som frivillige
- Bedre Psykiatri starter nyt kursusforløb i Tofterup
- Tilmeld dig til Frivillig Fredag
- Foreningernes Dag 7. september
- Kender I Oplevelsespuljen ved Esbjerg Kommune?
- March mod Ensomhed er gået i gang!
- Kursus i fundraising for medlemsforeninger
- Nye Lær at Tackle Kurser fra Esbjerg Sundhedscenter
Resultater fra Frivillighuset Vindrosens Medlemsundersøgelse 2025
I foråret har Frivillighuset Vindrosen udført en medlemsundersøgelse, som netop er afsluttet. Vi siger mange tak til alle der har deltaget i undersøgelsen og har bidraget med ideer og forslag
Formålet med undersøgelsen har været at få indsigt i tilfredshedsniveauet og hvad der ønskes mere af hos vores medlemmer. Vi vil her opsummere resultaterne.
Vi har fået 79 besvarelser i alt, ud af 160 medlemmer. Det svarer til 49,4 % af alle vores medlemmer. Vi er rigtig glade for at se at vores medlemmer rapporterer en gennemsnitlig tilfredshed på 80%.
Medlemskab og tilbud
Undersøgelsen viser at 62% har været medlem i 6 år eller mere og 72% er også medlem af en landsforening. Årsagerne til medlemskab er lån af lokaler, hjælp til synliggørelse og det at være medlem hos en professionel organisation, som styrker fælles interesser. Det er også disse tilbud, vores medlemmer benytter sig mest af.
Der har været ønsker og behov for større mødelokaler til medlemmernes aktiviteter. På Frivillighuset Vindrosens hjemmeside har vi nu indsat et menupunkt kaldet ”Større mødelokaler” under fanen ”Til foreninger” - find siden via dette link.
I fremtiden vil vores medlemmer benytte sig mere af hjælp til rekruttering af nye frivillige, hjælp til synliggørelse og konsulentsparring. Undersøgelsen viser også at det er disse områder, der giver flest udfordringer i foreningslivet.
Rekruttering af frivillige, bestyrelsesmedlemmer og brugere er et område, hvor mange gerne vil lære mere. Vi er derfor i gang med at udvikle et rekrutteringskursus, som vil finde sted torsdag den 15. maj. Sæt kryds i kalenderen allerede nu og læs snart mere om dette på vores hjemmeside.
Synliggørelse og nyhedsbrev
84% af vores medlemmer benytter sig af sociale medier (SoMe) og 16% gør endnu ikke. Men samtidig ønsker 48% flere redskaber til synliggørelse. Rekrutteringskurset, som nævnt ovenfor, vil også berøre synliggørelse fx ang. Frivilligjob.dk, men ønsker I som forening at starte op med sociale medier er I meget velkomne til at kontakte os for sparring.
90% af vores medlemmer modtager vores nyhedsbrev VindrosenNYT, men nyhedsbrevet scorer kun 58% ift. at indeholde relevant information. Vi har fået nogle gode forslag til optimering af nyhedsbrevets indhold.
Et af forslagene er at sætte mere fokus på foreningerne og deres tilbud og derfor vil vi gerne opfordre jer til at sende os relevant information om jeres forening, fællesskab og aktiviteter. Fx må I meget gerne sende os en præsentation af jeres forening, evt. et billede og så vil vi tage det med i det kommende nyhedsbrev.
Vi vil bruge resultaterne til at fokusere vores arbejde fremover og tage fat på de udfordringer, som I oplever ude i foreningerne. Men vi har brug for jer! Husk aldrig at tøve med at kontakte os, hvis der er noget, som I godt kunne bruge hjælp eller sparring til – vi står altid klar til at hjælpe jer!